dagen efter...

Skönt med en grå och regnig dag. Tända en brasa och bara vara.Så man slipper känna stressen att man måste ut i trädgården och röja eller nåt liknande. Inte för att jag vanligtvis brukar tycka att det är så betungande.Tvärtom. Det är bara det att utekvällar tar så på krafterna nu för tiden.
Utekvällen var lagd till Särö Golfkrog. Österrikisk afton!  Wienerschnitsel, sauerkraut, apfalstrudel, apfelkorn....
Måste erkänna att jag var väldigt skeptisk till en början, och hade ingen aning hur detta skulle arta sig. Men det var absolut  godkänt och jättetrevligt!
Herr Fitz och co hade laddat ordentligt och underhöll storslaget.
Borde naturligtvis haft en bild på de söta servitrserna i flätor, söta klänningar och lampskärmställnings uppfiffade bröst :)
Efterfest blev det såklart. Varför går man inte bara hem när partyt is over?
 Så småningom på småtimmarna  gick vi i allafall hem i ÖSregn och storm. Likt Mary Poppins kändes det som vårt lånade paraply skulle föra oss mot högre höjder. Kunde varit hur spännande som helst, men nu ville vi bara hem. Våta och kalla längtade vi såååå att få dyka ner i sängen under gosiga duntäcken.
Är det någon annan som har lagt märke till att barn aldrig är så morgonpigga som när man får sova ut?
Jo visst fick man tillbaka en utlånad timma, men jag har lärt mig att man ska lämna tillbaka det man lånat i samma skick som det var i. Och när den lånades ut  var det en varm och solig dag, inte en kall, blåsig och regnig!
Men man får en extra timma, tänker säkert någon.
Men jag vete tusan om jag är så intresserad att få fler mörka,kalla,blåsiga, regniga  timmar.
 För min del kan dom låna den ett halvår till.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0